1
2
3
✛
After a long time passed~
*A Manglish post as usual*
Assalamualaikum and hello readers! Its been so long kan since my last post and I am sorry for that since too busy with life (konon!) haha 😂
Omg! My last post on 4 September 2015! That was 2 years agoooooo! ahahaha actually ada je rasa nak post my story but ended up type half way through and terdampar je post tu dalam draft. Ekeke. Sebab apa? Sebab lost of words plus malas nak update plus alasan-alasan lain. Haha. So sepanjang those 2 years banyak tak banyak juga la benda dah jadi. As for example my intership at Ministry of Tourism dekat Putrajaya the once I've told at my last post, yes yeah I've passed! Hihi 😊 Selain tu about my first time experience of having a job after I've finished my internship, my blood-brother's wedding, my blood-sister's engagement and more.
Well in this post pun I don't know what are my topics actually. Maybe akan selit bits of each stories yang terlintas dalam kepala. 'cause ya' know, sejak lama tinggal blogging, my communication turns worst in real life and in social media too. Pity me 😂
So right now aq ada dekat UiTM Puncak Alam since aq dapat offer untuk sambung my Degree of Tourism Management. Yes I am grateful sebab dapat tawaran course yang sama but, honestly rasa membuak-buak untuk sambung belajar tu dah berkurangan since aq tak dapat the first intake which is on last September 2016 (if I am not mistaken). Yeah, aq dapat intake ke-2; March 2017 which is good but tu la problemnya rasa nak belajar tu dah berkurangan. Sebelum masuk haritu ada juga habaq dekat mak tak rasa nak belajar la apa la but then mak started to tell about how hard her life was sebab tak sambung belajar dulu ada sijil SPM je. And so here I am, continuing my studies at UiTM Puncak Alam. To be honest, setiap kali aq balik rumah aq cakap nak berhenti belajar la apa la, haha 😂 but then start masuk bulan ke berapa tah aq stop cakap macam tu. Well sebenarnya bukan la tak rasa macam tu dah but tak nak la mak bosan dengar aq mengeluh apa semua.. haha. So, aq pun teruskan je sambung study but still deep down rasa nak berhenti belajar. Why? 'cause you know, not everything is free and cheap. Education is included though. haaa begitu la. Aq tak nak susahkan mak since mak pun dah retired from MAS and aq pun actually tak nak buat pinjaman pelajaran. Why? Sebab time diploma dulu aq dah buat pinjaman MARA which is why aq tak nak buat pinjaman PTPTN ya know 'cause that will make me have a lot of debt. Damn. hmmm. But what to do nak tak nak aq buat juga pinjaman PTPTN since aq continue study. But then! aha! My PTPTN got stuck. I was so happy actually! ahaha. Why? Sebab aq dah plan dalam otak haa since PT tak approved then I will end my study this sem which means sambung study for the first sem je! ahahahah! Nampak tak perangai?? 😂 Tapi kuasa Allah SWT makbulkan doa mak nak aq sambung study mungkin, my PT approved after aq pergi branches Bank Islam quite a few times. Oh, and PTPTN kaunter juga. Well, my fault juga sebenarnya sebab tak aktifkan my Bank Islam account bank. Dah kata tak nak further study kan? So tak payah aktifkan la 😂😂😂 What a bad daughter I am. Yeah, I know that. hmm. I am so sorry my mother 😭 So, back to right now this time, actually I'm in the middle of my Final Paper. Okay tak. Bukan middle pun. Last payper ni haaa 😂 I don't know why aq tak ada mood untuk study and hafal like old times during my diploma. *the feel untuk berhenti belajar increase lagi, haha!* Last 5 paper which is CTU, ENT, HTM, ECO, and HTT pun sama je. And my upcoming last paper is LAW which in on 23rd July 2017. Yes! On Sunday weyhhhh! Btw, wish me luck and pray for me! 😁 Wanna know something? All those paper aq banyak goreng weh! Serious tak tipu! huhu. But keep it secret weh. Mak aq tau naya aq. haha. I don't know what happen to me actually. Nak kata tak ada kawan ada je kawan and they are amazing too. Lecturers pun okay boleh bawa bincang but tak sama macam Madam Lenee Miss Zira dengan Sir Jat dulu la though 😭 Totally different! Sebab depa tak gheti nak mingle dengan kami. Lawak pun hambar. Not strict at all. Well maybe sebab we are in Degree level which means we are on our own so its like "kau dah besar so pandai-pandai survive k!" like that.. hmm. Oh yea! Boring! YEAH, my degree life for now are boring. huhu. But not all the time la. hehe. Lagi what else nak cerita? hmm. Itu je la dulu kot setakat ni. Pray result aq LULUS semua subjek please! Thank you 😀
Okay 'till next time! Dah malas nak taip. Haha. Good night.
20 July 2017, 2347.
Labels: 2017